2016. március 16., szerda

Warcraft III

Tudom, jelenleg nem éppen a Warcraft III a legnépszerűbb esport, én mégis erről írom az első bemutatómat. Ez volt ugyanis az egyik legelső stratégiai játék, amit kipróbáltam és azonnal kedvenccé vált. 13 év telt el a megjelenése óta, mégis, a mai napig előveszem néha egy kis időtöltésre.


A Warcraft III: Reign of Chaos 2002-es megjelenése után 1 évvel adták ki a Frozen Throne című kiegészítőt, mely alapjaiban ugyan nem, ám mégis szinte teljesen megváltoztatta az addigi játékmenetet. A Blizzard gondoskodott arról, amiről mindig is híres volt: nagyszerű történet és kiváló játék keverékét készítette el. Manapság azonban nem a Warcraft III a történetéről beszélnek a legtöbbet. Az elmúlt több mint 10 évben a hangsúly áttevődött a többjátékos módra, és megjelenése után szinte rögtön esport vált belőle.

A játék Kínában volt és még most is ott a legnépszerűbb, emellett Dél-Koreában, Németországban és kezdetben Franciaországban örvendett nagy népszerűségnek. Fénykorában rengeteg különböző versenyen szerepelt állandó résztvevőként, bár sokak nagy fájdalma: saját világbajnokságot soha nem kapott. Érdekesség, hogy Kínában azért is válhatott ilyen elterjedtté, mert nagyon egyszerű volt különböző kalóz oldalakról letölteni. 2006-ban fél millió (500.000!) kínai nevezett a World Cyber Games versenyre.

A megnyerhető pénzösszeg mindig túltett az előző éveken és a kitartó, top játékosok több százezer dollárt kerestek ez idő alatt. Az összegbe nem csak a nyeremények tartoztak bele, hanem a fizetésük – ami viszonylagos állandó keresetet biztosított – és a szponzoroktól kapott juttatások is.

És hogy eddig miért beszéltem minderről múlt időben? Azért, mert sajnos sok régebbi címhez hasonlóan, az újabb játékok és műfajok megjelenése a Warcraft III rohamos népszerűség csökkenéséhez vezetett. Odáig fajult a helyzet, hogy 2010-re már szinte csak kínai nevezők indultak a versenyeken; a többi játékos átpártolt olyan esportokhoz, amik újak voltak és nagyobb nyereményeket biztosítottak.


Az viszont dicséretes, hogy mindmáig rendeznek versenyeket, és bár a megnyerhető pénzek inkább csak jelképes összegek, a játék iránti szeretet sosem hunyt ki. Egy-egy kínai játékos közvetítését nem ritkán 500.000-nél is több néző követi élőben. Felröppentek olyan hírek is, hogy az utóbbi időben egyre többen térnek vissza a Warcraft III-hoz más játékoktól. Sőt, a Blizzard nemrég bejelentette, hogy több régi játékukon, köztük ezen is szeretnének egy kisebb ráncfelvarrást végezni. Pont azért, mert habár 13 éve jelent meg, attól még mindig messze van, hogy teljesen megszűnjön az a rajongás, ami körülveszi.


Hacsak nem készítik el végre a Warcraft IV-et, de erre sajnos nem sok esély látszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése